• Isolation 28.09.2018

En hulmursisolering er en af de nemmeste og billigste løsninger til efterisolering i dag. Før i tiden skulle håndværkeren fjerne hele mursten for at lave en isolering, men i dag kan de blot nøjes med at lave et lille bitte hul på ca. 22 mm, hvor de herigennem kommer isoleringen ind, og det vil bagefter blive lukket til med mørtel, så man slet ikke kan se, der har været et hul.

Der kan være flere årsager til, at man vil have foretaget en professionel hulmursisolering, hvoraf nogle af dem blot kan være:

• Hvis man oplever træk fra vinduer og døre
    • Hvis man oplever fugtproblemer i boligen
    • Man har måske et stort varmeforbrug, da der ikke er isoleret tæt nok, og man er derfor nødsaget til at skrue ekstra op for varmen om vinteren
    • Man oplever måske, der er ekstra varmt om sommeren, og mindst lige så koldt om vinteren

Oplever man en af ovenstående ting i sin bolig, er det på tide, at man får gjort noget ved sin isolering. Ved at få foretaget en hulmursisolering, ved hjælp af firmaet efterisolering Danmark eller et andet efterisoleringsfirma, kan man nemlig få rådet bod på alle de ovenstående problematikker.

Ligesom der kan være flere årsager til, at man skal have foretaget en hulmursisolering, er der også mange fordele ved rent faktisk at få det gjort:

• Når man får lavet en isolering, lukker man for alle huller og sprækker. Dette betyder, at det ikke længere trækker ind fra vinduer og døre
    • Man oplever ikke længere fugtproblemer
    • Man sparer en masse penge på varmeregningen, da man ikke længere er nødsaget til at skrue ekstra op for varmen om vinteren
    • Boligen vil opnå en mere jævn temperatur, så der ikke længere er alt for varmt om sommeren, og alt for koldt om vinteren, og derved opnå et bedre indeklima

Dette er fire grunde til, hvorfor det uden tvivl er en god idé for boligejeren at få foretaget en hulmursisolering. Det er dog også rigtig vigtigt at nævne, at det også er bedre for miljøet, da man ved at gøre dette mindsker sit eget CO2 udslip, samtidig med at energimærkningen på huset bliver højere. Dette er også med til at gøre, at huset bliver mere værd, og derfor vil være nemmere at sælge, når man engang ikke skal bo der længere.

Efterisolering Danmark

Tøndervej 25