• Gode råd, Håndværk, Murer 16.03.2018

Murerarbejde

Skal du have foretaget murerarbejde på din bolig? Det er vigtigt at finde en dygtig murer, når du skal have foretaget murerarbejde som reparationer eller tilbygning på dit hus. Men hvordan finder du en god og professionel murer?

Når du skal have udført murerarbejde, skal du være sikker på at finde det rigtige håndværkerfirma til projektet. Selv blandt uddannede murere kan der være forskel på kvaliteten af arbejdet, så du skal gå efter at finde én, der passer godt til netop det stykke arbejde, som du skal have udført.

Gode råd til at finde en murer

Først og fremmest gælder det om at forberede sig. Gør op med dig selv, præcis hvad du ønsker at få lavet. Er det et stykke mindre reparationsarbejde som isolering af kælder eller badeværelse? Eller ønsker du at få lavet helt nyt badeværelse eller måske en ny tilbygning til huset? Når du har gjort op med dig selv, hvad du har brug for at få lavet, så søg efter et murerfirma der kan løse opgaven. Her kan en simpel søgning på nettet hurtigt give resultater, hvis du ikke i forvejen kender en dygtig murer i dit område. Søg blot på ”murer” og stednavnet for det område, hvor du skal have arbejdet udført, hvad enten det drejer sig om din bolig, sommerhus eller noget helt tredje. Søger du efter en dygtig murer på Fanø, vil der givetvis ikke være helt så mange resultater som hvis du foretager en bredere søgning efter en murer i Jylland eller en dygtig murer i Esbjerg, men det er bedre at få fat på en murer, der er tæt på det sted, hvor arbejdet skal udføres.

Gennemgå opgaven fra start

Når du har fundet et murerfirma, der virker lovende, bør du som det første gennemgå opgaven med firmaet, når du har fået kontakt til dem. De skal kunne overbevise dig om, at de kan udføre projektet uden problemer, uanset om det drejer sig om reparationer på eksisterende byggeri eller en reel byggeopgave. Det er godt at få forventningsafstemt fra starten, både så du kan være sikker på, at firmaet kan udføre opgaven, og for at der ikke er usikkerhed omkring, hvordan opgaven skal udføres. Det kan være du har nogle forventninger til projektet, som enten ikke kan lade sig gøre eller som ikke kan betale sig i forhold til resultatet. En professionel murer vil i så fald rådgive dig om dette. I den indledende fase kan I også aftale pris og tidsramme, så du har noget konkret at forholde dig til. Det vil give dig langt større sikkerhed for, at projektet bliver udført af professionelle.

Murermester Søren Bach
    Guldagervej 117