• Elektriker

Hvor meget bruger du en elektriker i din hverdag? Nok ikke særlig meget. De fleste gange er sikkert i forbindelse med el-installationer af forskellig art. Det kan være, hvis en stikkontakt pludselig ikke virker, hvis du vil have opsat en eller flere kontakter i dit hjem, eller hvis du skal have lagt nye ledninger i vægge, loft eller gulv.

Skal du bruge en elektriker, og har du ikke rigtig haft brug for at tage kontakt til elektrikere før, kommer der her et par tips til, hvad du bør tage højde for.

• Er det en autoriseret elektriker? At en elektriker er autoriseret betyder, at elektrikeren er godkendt af en myndighed. Det giver dig altså en vis garanti for, at det arbejde, elektrikeren udfører, bliver gjort ordentligt. Hvis du eksempelvis skal have ordnet installationer i dit hus, hjælper garantien dig, når du skal sælge dit hus videre.
    • Personligt møde kan være en fordel. Et personligt møde med elektrikeren siger meget om, hvad du kan forvente af firmaet. Hjælpsomme og vejledende elektrikere kan give dig mere ro i maven og gøre, at du føler dig tryg ved at overlade dit hjem eller din virksomhed i deres hænder.
    • Har de erfaring med den slags opgaver, du står med? Elektrikere kan have speciale i forskellige ting, så det er en god idé at snuse rundt på deres hjemmeside, for at se hvad de selv beskriver som deres kompetenceområder.
    • Det er muligt at finde en lokal elektriker, der har et større kendskab til el-nettet i dit nærområde, og det kan derfor være en god idé at vælge en lokal elektriker. Det kan derfor være en god idé at finde en lokal elektriker på Amager, der har kendskab til det el-net, der er lagt nær din bolig.

Det kan være værd at overveje, hvad du ellers kan bruge elektrikeren til. I dag er der meget fokus på energiforbrug, så det kan være en god idé at overveje, om du skal have foretaget en energioptimering. En elektriker foretager en analyse af dine installationer for at kortlægge, hvor i din bolig eller virksomhed, der kan energioptimeres. Uanset om der foretages en energioptimering af en elektriker på Amager eller et andet sted i landet er egentlig ligegyldigt, det vigtigste er bare at få foretaget en, så vi sammen kan mindske vores energiforbrug. Der kan nemlig være en del penge at spare, selvom energioptimeringen måske kræver en mindre investering i eksempelvis energibesparende apparater.

GSR Teknik ApS
    Amager Strandvej 124